Az automata váltó olajcserét a legfejlettebb géppel végezzük, így a 100%-ot cseréljük, mert nem elegendő az 50%-ban lecserélt váltóolaj!
A 2. generációs csúcskategóriájú automata váltó olajcserélő gépünkkel szinte az összes automata váltójú gépjármű olajcseréjét el tudjuk végezni.

Automata váltó olajcsere
Az automata váltóban az olaj nem csak kenőanyag
mint egy kézi váltóban, így ha elszennyeződik, az automata működése romlik, rosszul, rángatva vált, megugrik. A váltóolaj része az erőátvitelnek, hiszen a motor nyomatékát ez a folyadék továbbítja a mechanikus fokozatokhoz.
Csakhogy a teljes váltóolajat lecserélni egyszerű eszközökkel nem lehet, mert a töltet java bent marad a váltóban.
Erre jelent megoldást a váltóolaj cserét elvégző gépünk.
Gépünkkel majdnem 100%-ban le tudjuk cserélni az automata váltóban lévő használt váltóolajat, míg a kézi technológiával ez csak 40-50%-ban lehetséges.
Tehát a kézi cserével csak hígítanánk a használt olajat az új olajjal az automata váltóban.
Az automata váltó olajcsere javasolt átlagosan,
50.000 – 60.000 kilométerenként lecserélni az olajat és a szűrőt is.
Természetesen létezik olyan típus is, aminél előbb vagy később szükséges a váltóolaj csere.
Szerencsére már az autógyárak is felhagytak azzal, hogy a váltóolaj egész élettartamra szól.
Megfelelő karbantartással megsokszorozható a váltó élettartalma.
Az automatikus sebességváltó egy hidraulikusan vezérelt speciális sebességváltó, amely működéséhez egyedi olaj szükséges.
Automata váltó olajcserélő gépünk elvégzi az elhasznált folyadék leszívását, átmossa a rendszert, majd feltölti azt friss olajjal.
A művelet során a rendszer szűrőjét és a kapcsolódó tömítéséket is ki kell cserélni.
Nincs olyan, hogy élettartam olaj.
Az autó használata során apró fémforgácsok kerülnek a rendszerbe, amit még az automata váltó szűrője sem képes maradéktalanul felfogni.
Ezek a szennyeződések negatívan befolyásolják a váltó működését. A váltóolaj csere elmulasztása a váltó meghibásodásához vezethet.
Az automata váltó olajcseréje egy szükséges, meghatározott időközönkénti karbantartási folyamat, nem pedig javítás.
Hasonlóképpen, mint a fékolaj vagy a motorolaj csere.
A gondtalan autózás érdekében figyeljen az időszakos szervizekre, ne lépje túl a határidőket!
A már meglévő hibákat a váltó megbontása nélkül nem lehet feltárni. Ha nem működik rendesen a váltó, az olaj cserétől nem fog megjavulni.
Amennyiben Ön már problémát észlel a váltóban, nem működik üzemszerűen, akkor az olajcsere, a tisztítás és a szűrő csere ritkán oldja meg a problémát, de az is előfordulhat, hogy az olajcsere után a váltó működése során további rendellenesség tapasztalható.
A külföldről behozott vagy a szervizkönyv nélküli autóknál is fenn áll a veszély, hogy nem lett lecserélve az automata váltóban az olaj. Az automataváltóba nem látunk bele, nem tudhatjuk mekkora kopás van egy nem karbantartott automata váltóban.
Mint ahogy egy szétkopott motornál sem megoldás egy olajcsere, attól nem javul meg, úgy az ugró, rántva kapcsolgató automatán sem segít, a javasolt kilométer után sok-sok ezer km-el túlfutva lecserélni az olajat.
Ha a váltó rossz, meg kell javítani, az olajcsere viszont nem javítás.
A váltóolaj cseréje megelőző karbantartás, tehát ha már baj van, nem segít.
Szervizünkben nem vállalunk automata váltó javítást, ezért olyan Ügyfeleket várunk, akik a rendszeres karbantartás miatt szeretnének váltóolaj cserét,
ezért keresik fel szervizünket.
Hogy cseréljük a váltóolajat?
Motul Evo Gen2 automata váltó olajcserélő berendezésünk a váltóra csatlakozása adapterek segítségével történik, így az automata váltó olajcserét 100%-ban gépi technológiával végezzük.
A váltót nem bontjuk, hibát nem tudunk ejteni benne. Gépünk funkciói közt többek közt van vezetett, teljesen automatikus kezelőprogram, a program lépésről-lépésre végig megy a munkafolyamatokon, így egyszerűen és teljesen automatikusan végezhető el bármilyen automata váltó mosás és olajcsere. Automatikus áramlási irány felismerés, (teljes védelem a hidraulikus rendszer számára), zéró visszaszennyeződés garancia, maximális kontroll a belső mosó funkciónak köszönhetően (tömlők és belső hidraulika kör átmosás).
Dupla hidraulika szivattyú kettőzött teljesítménnyel. Integrált nívópálca funkció: zárt rendszerű automata váltókhoz, ahol az olajcsere kizárólag a betöltőnyíláson keresztül lehetséges.
Automata váltó olajcserét átáramlós, öblítéses gépi technológiával végezzük, kizárólag a gyári előírásoknak megfelelő olajjal és hidraulika szűrővel.
Keressen minket!
Kapcsolat
E-mail: gumiszerviz@tarek.hu Előjegyzéssel dolgozunk, időpont egyeztetés: Tel.:+36/30/504-9-604 Nyitva tartás: Hétfőtől Péntekig: 08:00 – 17:00 Szombat -Vasárnap: Zárva